×

Tecnologia

Project Management Institute

Modalitat d'impartició

Live Virtual Class (LVC)

Duració

60 hores

Dates

28/10/2024 - 12/12/2024

Horari

Dilluns, dimecres i dijous (18:00h - 22:00h)

Data límit d'inscripció

28/10/2024 23:59h

Examen de certificació inclòs *

PMI-RC: PMI Project Management Ready™ Certification

Prova de selecció

Modalitat online

Places disponibles

30 places

* Vàlid, en modalitat online proctored, per a membres del programa PUE Alumni que finalitzin el curs amb aprofitament.
    |
  • Sobre aquest curs
  • |
  • A qui va dirigit
  • |
  • Objectius
  • |
  • Certificació associada
  • |
  • Com puc participar-hi?
  • |
  • Calendari
  • |
  • Continguts
  • |

Sobre aquest curs

TASTE OF TRAINING

En el present curs oficial de PMI® desenvolupa les habilitats de l’alumne en la gestió de projectes, donant-li les eines necessàries per aplicar aquests coneixements a una àmplia gamma d’itineraris professionals.

L'objectiu principal de PMI® és establir els estàndards de la Direcció de Projectes mitjançant l'organització de programes educatius i administrar globalment el procés de certificació dels professionals. Tant els seus estàndards com les seves certificacions professionals han estat reconegudes per les principals entitats governamentals i privades del món.

Tots els mòduls d’aquest curs d’introducció a la gestió de projectes tenen un esquema desglossat per facilitar la planificació de les classes, on els alumnes participaran en una sèrie d'activitats per introduir nous conceptes i reforçar-ne l'aprenentatge. Alguns exemples són:

  • Presentacions
  • Casos d’estudi
  • Projectes
  • Jocs d'aprenentatge
  • Vídeos
  • Consultes al web
  • Comprovació de coneixements

A qui va dirigit

El present curs oficial no requereix cap experiència laboral prèvia en la gestió de projectes, està dirigit a qualsevol persona interessada en aprendre els conceptes fonamentals de la gestió de projectes que ja tingui uns coneixements bàsics d'informàtica i un bon nivell de lectura.

Objectius

Un cop finalitzat el curs l'alumne haurà adquirit els següents coneixements i habilitats:

  • Conèixer els fonaments i conceptes bàsics de la gestió de projectes
  • Aplicar metodologies tradicionals basades en plans
  • Aplicar frameworks i metodologies àgils
  • Aplicar frameworks d’analistes de negocis

Certificació associada

Després de la realització del present curs oficial l'alumne estarà preparat per superar l'examen de certificació:

La superació d'aquest examen és un requisit imprescindible per obtenir la certificació PMI Project Management Ready.

Informació important: Aquest examen de certificació oficial està inclòs per als membres del programa PUE Alumni que finalitzin el curs amb aprofitament. Es realitzarà l’examen oficial a través de l’opció Online Proctored, que permet atendre l’examen de certificació des de qualsevol ubicació amb una simple connexió a internet.

Com puc participar-hi?

Un cop hagis realitzat la preinscripció al curs:

1r rebràs un correu electrònic amb els passos a seguir per accedir a realitzar la corresponent prova de nivell en modalitat online.

2º realitzada aquesta prova de nivell rebràs un correu on et recordarem, perquè puguem formalitzar i validar la teva candidatura, la següent documentació exigida per l'expedient que ens hauràs de facilitar:

  • Fotocòpia del DNI.
  • Títol de formació reglada oficial (Batxillerat, CFGS, CFGM, Diplomatura, Llicenciatura, Grau…). En cas de titulacions extrangeres, és necessària la homologació de la titulació.
  • Informe de Vida Laboral, en cas d’estar treballant.
  • Fotocòpia de la demanda d’ocupació (DARDO) actualitzada, en cas d’estar desocupat.

Podeu contactar amb nosaltres mitjançant el següent formulari de sol·licitud d’informació o trucant-nos al 93.206.02.49 indicant que el motiu de la vostra trucada és en relació a un projecte de formació subvencionada.

Calendari

A continuació, es mostra el calendari de sessions previstes en modalitat Live Virtual Class (LVC). En algunes situacions excepcionals, aquest calendari podria tenir algunes modificacions puntuals respecte a la seva previsió inicial.

Continguts

Mòdul 1: Fonaments i conceptes bàsics de la gestió de projectes

  • Reconèixer la terminologia bàsica
    • Definir un projecte, producte, programa, cartera, etc.
    • Definir la gestió del projecte
    • Definir un cas de negoci
    • Definir l'abast del projecte
    • Definir els entregables
    • Definir una fita i una tasca
    • Llistar els components d'un projecte
    • Llistar els components d'un cas de negoci
    • Definir problemes, riscos, supòsits i limitacions
    • Identificar les característiques del lliurament tradicional basat en plans
    • Identificar les característiques de l’agile delivery
    • Identificar l'ètica de la gestió de projectes (consultar codi ètic de PMI)
  • Identificar conceptes i terminologia de la planificació de la gestió de projectes
    • Identificar conceptes d'un pla de gestió de projectes (cost, qualitat, risc, calendari, etc.)
    • Definir els diferents tipus de recursos (humans i materials)
    • Identificar terminologia comuna en conceptes empresarials relacionats amb la gestió de projectes (gestió del canvi, cultura, estratègia, governança, compensació, mètriques de rendiment, priorització, categorització, desglossament del treball, informes, conflicte, precisió vs precisió, lideratge, motivació, etc.)
    • Identificar les característiques dels diferents entorns organitzatius (equips de co-ubicació i virtuals, organització descentralitzada i centralitzada i estructures organitzatives (funcionals, matricials, projectades))
    • Descriure estructures organitzatives (equips virtuals i de co-ubicació, organització descentralitzada i centralitzada i estructures organitzatives (funcionals, matricials, projectades))
    • Identificar beneficis i conceptes associats al registre de riscos.
    • Identificar els beneficis i els conceptes associats al registre de grups d'interès.
  • Identificar els rols i les responsabilitats del projecte
    • Definir els rols clau de les parts interessades, com ara gestors de projectes, patrocinadors, líders d'equip, membres de l'equip, clients del projecte, etc.
    • Definir les responsabilitats clau de les parts interessades, com ara gestors de projectes, patrocinadors, líders d'equip, membres de l'equip, clients del projecte, etc.
    • Identificar el lideratge i la gestió.
  • Identificar eines i sistemes utilitzats o associats amb la gestió de projectes
    • Identificar les eines típiques utilitzades per crear un calendari de projecte
    • Definir les característiques i beneficis de diverses eines de gestió de projectes
  • Identificar eines i tècniques habituals de resolució de problemes
    • Definir eines o tècniques comunes de recollida d'informació
    • Descriu els components d'una reunió efectiva

Mòdul 2: Marcs d'anàlisi empresarial

  • Identificar els rols i les responsabilitats de l'anàlisi empresarial
    • Enumerar els rols i responsabilitats de les parts interessades bàsiques/crítiques (analistes empresarials, patrocinador empresarial, product owner, product manager, etc.)
    • Definir tipus de rols (interns o externs)
  • Identificar els atributs de la comunicació amb stakeholders
    • Enumerar elements d'un pla de comunicació
    • Identificar canals/eines de comunicació
  • Identificar els atributs relacionats amb els requisits de recollida
    • Llistar els tipus de requisits (funcionals, no funcionals, stakeholders, seguretat, solució, negoci, migració, investigació de mercat, benchmarking, etc.)
    • Llistar les maneres de reunir els requisits
    • Llistar les eines utilitzades per capturar requisits (cas d'ús, usuari històries, diagrames de processos, etc.)
    • Definir la matriu de traçabilitat de requisits / cartera de productes
  • Identificar els atributs del full de ruta del producte
    • Definir què és un full de ruta de producte
    • Llista els components del full de ruta del producte
    • Definir un pla de llançament
  • Identificar els components del lliurament del producte
    • Definir components de l'acceptació del projecte/producte (matriu de traçabilitat de requisits/backlog del producte, pla de transició, etc.)

Mòdul 3: Metodologies tradicionals basades en la planificació

  • Reconèixer quan és adequat un enfocament tradicional basat en un pla
    • Identificar la raó principal dels projectes tradicionals basats en plans
    • Identificar els grups de processos i les àrees de coneixement (cost, qualitat, risc, calendari, etc.)
    • Identificar les fases del projecte i l'ordre correcte de les fases
    • Definir una estructura de projecte típica per a un enfocament tradicional basat en un pla
  • Identificar els atributs d'un pla de gestió de projectes
    • Identifiqueu els passos per crear una programació
    • Definir una estructura de desglossament del treball
    • Llista els tipus de dependències (seqüència, principi per començar, acabar per començar, etc.)
    • Definir un camí crític
  • Identificar els atributs d'execució i control de projectes tradicionals basats en plans
    • Descriu els controls del projecte en projectes tradicionals basats en plans (valor guanyat, línies de base, etc.)
    • Identificar tècniques de seguiment i control en projectes tradicionals basats en un pla

Mòdul 4: Metodologies àgils

  • Reconèixer quan és adequada la gestió àgil de projectes
    • Identificar la raó principal dels projectes àgils i tradicionals basats en plans
    • Identificar els principals llogaters/principis d'àgil
    • Reconèixer la hibridació
    • Definir l'ús de la transparència en projectes àgils
    • Descriu el principi del lideratge de servei
    • Descriu el procés de captació dels clients
    • Identificar metodologies àgils comuns
  • Identificar els atributs de les iteracions del pla d'un projecte
    • Indicar els components de la seqüenciació àgil
    • Identificar els factors/inputs per determinar el marc (temps, abast, etc.)
    • Identificar mètriques de progrés del projecte Agile
    • Indicar la importància del seguiment de projectes àgils
  • Identificar rols i responsabilitats àgils
    • Definir el paper del líder del projecte àgil
    • Definir el rol del membre del projecte àgil
    • Identificar bons principis d'equip en la gestió àgil de projectes
    • Identificar exemples de col·laboració en equip en la gestió àgil de projectes
  • Identificar els atributs dels controls del projecte documental d'un projecte àgil
    • Descriure els controls del projecte en projectes àgils
    • Identificar tècniques de monitoratge i control en projectes àgils
  • Identificar components d'un pla àgil
    • Identificar els components d'un pla àgil específic (Scrum, XP, Scaled Agile Framework, Kanban, etc.)
  • Descriure els passos de gestió de tasques
    • Descriure el procés de descomposició de tasques en una gestió àgil de projectes
    • Descriure el procés de priorització de tasques en una gestió àgil de projectes
    • Identificar les parts interessades del producte final

Iniciatives de Formació subvencionades per aquests organismes:

Consorci

Tecnologies participants

Top